ویترین ویانا

🖤به نام خداوند رنگین کمان.....


اینجا ایران است ، بدون تعارف

من رو ببخشید که بعد چند روز بی مقدمه با یک خبر تلخ شروع میکنم ، ولی باید بگم!
دیروز در سنندج ، دختر ۲۲ ساله ای به خاطر داشتن دوست پسر توسط پدرش که روش بنزین ریخته کشته شده...
یک انسان....باید به چی برسه که بتونه بچه خودش رو بکشه؟؟؟
پزشکش این خبر رو منتشر کرده و دستور برخورد با این پزشک داده شده!!
دقت کنید...دختری توسط پدرش به آتش کشیده شده و کسی که قراره باهاش برخورد بشه پزشکیه که این خبر رو داده...
حالا بیست و سی کجاست؟؟ اخبار ایران کجاست؟؟عدالت...قانون....کجاست؟؟؟
میدونستید که پدر و جد پدری حق کشتن بچشون رو دارن و مجازات نمیشن؟؟؟!!!!!!
سقط جنین جرمه و هرروز کلی لایحه مختلف براش تصویب میشه
اما به دنیا آوردن اون بچه و بعدش هر بلایی که دلت خواست سر روح و جسم و زندگی و آرزوهاش بیاری جرم نیست!!!
میدونستید که بعدش کلی آدم میان میگن...خب حتما دختره یه کاری کرده....نه....قضاوت نکن....
نه بذار من بهت بگم ، دهنت رو ببند و این رو بدون هیچ کسی حق گرفتن جون کسی رو نداره!!!
چند وقت پیش از یکی از دوستانم شنیدم که یکی از اطرافیانش میگفته اونقدری که تو فکر میکنی تو ایران بی عدالتی نیست مخصوصا برای خانوم ها...اینا دیگه دارن زیادی گنده اش میکنن و این مزخرفات
میدونین تاحالا چندین دختر به دست پدر و برادر و عمو و... به اسم ناموس کشته شدن؟؟؟
چندین دختر در کودکی باردار شدن ( تجاوز از سمت همسر (کودک همسری) تجاوز از سمت محارم!)
و فقط چند تا خبرش رو ما تو اینستاگرام و تلگرام میخونیم؟؟؟!!!!
و گفتن اینکه دارن زیادی بزرگش میکنن نمک روی زخمه؟
زیادی بزرگ میکنن؟
بزرگ از نظرتون چیه؟؟؟
دیگه چند آدم باید خودش و آرزوهاش کشته بشه
چند دختر به بهانه ناموس کشته بشن و یا تو خونه حبس بشن
که بفهمید...
بسیار غمگین ام...
از این خبر ها....
و بیشتر از اون...کسایی که به این پدررر ها
به این مررد ها حق میدن
و من بیشتر از هر وقت دیگه ای میفهمم داریم با این همه هیولا زندگی میکنیم!

دوشنبه ۱۲ مهر ۰۰ , ۱۶:۵۲ 𝓼𝓮𝓵𝓮𝓷𝓮 𝓬𝓱𝓪𝓷 ッ

هعی...

فقط میتونم بگم هعی...

توقع کمی بیشتر از هعی رو داشتم😬
اگر تونستی راجبش بنویس یا همین متن رو بذار یا خلاصه یک کاری بکن که همه بخونن...

پیوند شد 

و اینکه ما چقد بدبختیم..همین 

........🙏🏼

واقعا این مسئله خیلی عذاب اوره...

اگر دخترا رو تو سیزده سالگی شوهر بدن جرم نیست اما دختر بیست ساله عاشق بشه جرمه...

و بعد تنها خبر مملکت ما مرگ بر امریکاس:)

کاش قبل اینکه به بقیه ی کشورا گیر بدید 

یه نگاه به خودتون کنید 

چی دارید ؟!

مردم شاد ؟!

کشور پیشرفته؟!

دخترای موفق؟!

پسرای پاک؟!

هیچی ندارید 

چون شما از دم خائنید

خائن به دینتون 

خائن به مردم 

خائن به نفس های گرفته شده ی بچه های این کشور:)

 

واقعا زجر اوره این چیزا-___- امروز یکی از دوستام حالش بد بود بعد سر چی؟! 

چون یه مرد سی ساله ازش خواستگاری کرده

واقعا خنده داره...مرد سی ساله همچین حقی داره 

اما یه دختر۱۶ ساله حق شب بیرون رفتن از خونه رو هم حتی نداره:) 

عدالت زن و مرد و نفس بچه های این مملکت از پول های اقایون خیلی کم ارزش تره:)

دقیقا.....😔
ابد و یک روز دیالوگی داشت که سمیه میگفت میدونی چرا اون همیشه از بدبختی های بقیه میگه؟؟ برای اینکه ما فکر کنیم اونقدرام بدبخت نیستیم:)) !!! و این دقیقا حکایت اخبار ایرانه..

در مورد بی‌عدالتی و مرد سالاری و نبود برابری جنسیتی توی ایران هیچ سخنی ندارم چون... آره موضوع همینقدر غم‌انگیزه.

ولی اونجا که گفتی": پدر و جد پدری حق کشتن بچشون رو دارن "... خب چنین حقی ندارن. حق ندارن. شاید اونجوری که لایقشونه مجازات نمی‌شن ولی کسی هم همچین حقی رو بهشون نداده... جز خودشون البته.

 

 

 ان‌ الاب‌َ لا یقتل‌ بولده‌ و الجد لایقتل‌ بِوَلَدِ ولده‌...». (11)  پدر به‌ خاطر قتل‌ فرزندش‌ کشته‌ نمی‌شود، و جد نیز به‌ خاطر فرزند فرزندش‌ کشته‌ نمی‌شود.

به طور کلی حنفیّه‌ و شافعیّه‌ و حنابله‌ از فرق‌ اهل‌ سنّت‌ معتقدند که‌ پدر به‌ سبب‌ قتل‌ فرزندش‌ قصاص‌ نمی‌شود. (12)

مجازات قتل در قانون اساسی قصاصه ، اما اگر پدر یا جد پدری فرزندشون رو بکشن به دلیل اینکه مالک هستن قصاص نمیشن؛ بله خب کسی دو دستی حق رو بهشون نداده اما اگر قتل رومینا اشرفی توسط پدرش رو شنیده باشید، پدرش در مصاحبه میگه دامادم(یا یکی از فامیلاش) وکیل بود و من ازش پرسیدم اگر دخترم رو بکشم قصاص میشم یا نه، و وقتی فهمیدم نمیشم اونموقع رومینا رو کشتم ؛ در واقع این بی قانونی خیال پدر و جد پدری رو راحت میکنه...دیگه چجور باید حق داد؟💔

خب آره، اگه قاتل کسی پدرش باشه مجازاتش قصاص نیست ولی به این معنی هم نیست که مجازات نمی‌شه یا حق داره بچشو بکشه.

من کاری ندارم چقدر به اسلام و قوانینش اعتقاد داری یا چقدر زیرسوال می‌بریش. ولی هرچیزی (از جمله همین قضیه قصاص و اینا) حتما دلیل داره. به علاوه‌ی این که تمام چیزی که ما از امثال این ماجرا ها می‌شنویم و می‌دونیم، ظاهر قضیست، من کسی رو این وسط مقصر نمی‌کنم، فقط دارم می‌گم ما تمام جوانب ماجرا رو نمی‌دونیم، و ممکنه هزار تا کثافت کاری دیگه پشت قضیه باشه که نذاشتن به گوش ما برسه.

نمی‌گم اینجا بهشته و همه چیز خیلی عالیه فلان بسار. کامنت قبلی هم گفتم با کلیت پستت موافقم و فقط اون یه جمله رو قبول ندارم. فقط دارم می‌گم کسی که بیشتر از سن من و تو درس قضاوت خونده و تمام و کمال در جریان پروندست حداقل بیشتر از ما صلاحیت قضاوت داره.

اتفاقا این قانون در اسلام نبوده و تحریف شده است!
این قانون سال ها پیش در عربستان بین مردم بوده و از اونجا به قوانین ما هم رسیده
وگرنه داخل قرآن هم همچین چیزی نیست..اینی هم که عربی نوشتم آیه قرآن نبود یک حدیث بود
و اینکه این قضیه رو خود پزشک این دختر گفته ، دکتر ایمان نوابی....و...منظورت رو از کثافت کاری های پشت داستان و کسی که درس قضاوت خونده رو متوجه نشدم...من اصلا کاری به قانون قصاص ندارم! من فقط دارم میگم با فرق گذاشتن بین پدری که به خاطر مالک بودن بچه اش رو میکشه و در حد یک قاتل مجازات نمیشه، خیال امثال اینهارو راحت میکنه، من حتی به قاضی هم کار ندارم چون این قانون رو قاضی وضع نکرده و از قوانین کشور ماست، و البته هرچیزی که الان به عنوان قانون تصویب شده درست نیست!

من بحث رو نمی خوام کش بدم، نظرتم گفتم محترمه  و کلیتش رو قبول دارم و گفتم که موافقم! 

فقط دارم می گم هیچکس جایی نگفته پدر یا جدش *حق* داره بچشو بکشه، اگه حق داشت براش مجازات نمی ذاشتن کلا، یا چمیدونم بهش جایزه می دادن اصن.

دوم،

نمی گم اینجا بهشته همه چیز عالیه فلان بسار = هرچیزی که الان به عنوان قانون تصویب شده  درست نیست.

همین.

بله درسته😊

دلم میخواد تا آخر عمرم بهشون فحش بدم، ولی نباید بذاریم این ادامه پیدا کنه. سخته، تغییر سخته چه برسه به اینکه بخوایم افکار و اعتقادات یه نفر رو تغییر بدیم اما باید از الان به فکر تغییر باشیم و با هم مشکلو حل کنیم. حتی بعضیا فک میکنن این موضوع واقعا درسته و توش هیچ اشکالی نیست. بعضی مردای کوته فکر پر رو شدن. بعضی زنا دیگه نمیتونن درست و غلط رو از هم تشخیص بدن. 

میدونم حرفام در مورد تغییر شاید مسخره یا امیدوارانه به نظر بیاد اما تا وقتی این حرفا رو دست کم بگیریم هیچ کاری پیش نمیره. باید یه جوری حلش کنیم.

منم پیوندش میکنم.

 

ممنون بابت پیوند....
و اینکه....چرا که نه:)
من هم امیدوارم

اون جوابی که به مائو دادی توی قرآنه؟ میشه سوره و آیه رو بهم بگی؟

(یعنی اگه توی قرآن باشه میخوام برم با معلم دینیم دعوا کنم.-_-)

نه نه گفتم داخل قرآن نیست

یعنی حتی سخته باور کنی که واقعا این کار رو یه نفر تونسته انجام بده!

واقعا....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan